GlobVenture

medytacja indywidualna, kursy i wakacje mindfulness

GlobVenture

Medytacja Mindfulness – co, jak i dlaczego?!

Co to jest medytacja mindfulness?

Mindfulness to świadomość obecnej chwili takiej, jaka jest. To pełna uważność, życie w teraźniejszości, bycie obecnym tu i teraz wszystkimi zmysłami. Nie jest to działanie na autopilocie jak to się dzieje przez dużą część naszego dnia. Mindfulness pomaga zachować spokój emocjonalny, opanowanie, podejmować właściwe decyzje i skoncentrować się. Nasze ego nie pływa dłużej w analizach przeszłości i przyszłości, zamiast tego wyciąga prawidłowe wnioski z tego co już było i w sposób trzeźwy przygotowuje nas na to co może się wydarzyć. Pozostałą energię zachowujemy, dzięki czemu możemy w pełni cieszyć się życiem i obecną chwilą.

Dlaczego warto praktykować mindfulness?

Nasz umysł to potężne narzędzie. Ma ogromne możliwości, ale także potrafi doprowadzać nas do skrajnych stanów, takich jak depresja, lęki, paranoje, ciągły stres i negatywne emocje. Większość z nich powodowana jest przez utożsamianie się nas z myślami i nieumiejętność trzeźwego spojrzenia na sytuację. Uważność i świadoma obecność przywraca nas do obecnej chwili i pokazuje jak wiele z naszych myśli jest nieadekwatnych do tego, co rzeczywiście się dzieje. Prościej nam wtedy dostrzec piękno otaczającego świata.

Praktyka mindfulness bezpośrednio przekłada się na:

  • obniżenie stresu,
  • kontrolę nad emocjami,
  • większą pewność siebie,
  • umiejętność trzeźwej oceny obecnej chwili,
  • zdrowie psychiczne,
  • funkcjonowanie układu odpornościowego,
  • zdrowie fizyczne,
  • wysoką świadomość własnego ciała,
  • wyostrzenie zmysłów,
  • poprawę pracy mózgu i intelektu,
  • dotlenienie organizmu,
  • redukcja złych nawyków,
  • zwiększenie empatii,
  • pomoc przy takich chorobacj jak:
    • depresja,
    • stany lękowe,
    • problemy z koncentracją,
    • problemy ze snem.

Więcej o wpływie mindfulness na zdrowie, dowiesz się TUTAJ

Czego nauczysz się podczas sesji i wyjazdów z medytacją mindfulness?

Zaczniemy od zagadnień teoretycznych. Są one związane między innymi z:

  • umysłem i jego pracą (zagrożenia, procesy, instynkty, uwarunkowania itp.),
  • ogólną teorią z zakresu medytacji, jogi, psychologii, filozofii wschodu i zachodu,
  • fizjonomią i fizjologią naszego ciała i umysłu,
  • dolegliwościami cywilizacyjnymi, takimi jak: depresja, lęki, paranoje, negatywne stany emocjonalne, choroby psychosomatyczne, stres.

W części praktycznej będziemy wspólnie medytować przy użyciu różnych technik jogi (sprawdź co oznacza termin “joga”). Każda z medytacji zostanie wytłumaczona oraz poprowadzimy. Dowiesz się także jak dostosować dalszą praktykę do swoich potrzeb i uwarunkowań.

Praktyka może odbywać się w różnych formach:

  • medytacja mindfulness w odosobnieniach,
  • mindfulness w środowisku domu, pracy, ulicy itp.,
  • ćwiczenia fizyczne rozciągające napięcia mięśniowe w formie asan (pozycji) połączone z wykorzystaniem oddechu oraz uważności,
  • wykorzystania poszczególnych zmysłów np. słuchu (muzyka, mantry itp.),
  • obserwacja obiektów wewnętrznych i zewnętrznych,
  • praca z wieloma zmysłami.

Poznasz swoje zmysły i możliwości medytacyjne. Będziesz wiedzieć jaka forma medytacji sprawia Ci trudności, a jaka przynosi ulgę. Jak reaguje Twoje ciało i umysł. Poznając siebie i techniki medytacyjne dalsza praktyka przyjdzie z łatwością, a ryzyko chorób takich jak depresja, bezsenność czy stany lękowe zostanie zminimalizowane.

Jaki jest cel takiej praktyki?

Stosowanie mindfulness w życiu codziennym, to sprawa banalna, jednak należy wiedzieć jak się za to zabrać. Podczas wspólnych medytacji lepiej zrozumiesz działanie swojego umysłu i ciała. Pozwoli Ci to przejąć kontrolę nad własnym życiem w bardzo wysokim stopniu. Poznasz mechanizmy i ćwiczenia, które, stosowane codziennie, wpłyną w dużym stopniu na jakość Twojego życia. Co za tym idzie, podniesie się także poziom Twojego szczęścia i zdrowia zarówno psychicznego jak i fizycznego!

Co dalej?

Rozpocznij z nami praktykę medytacji mindfulness, podczas sesji indywidualnych i wakacji mindfulness – pełna oferta znajduje się TUTAJ!

Zajrzyj też do naszej Bazy Wiedzy.

lub


Skontaktuj się!

Dodaj komentarz