GlobVenture

medytacja indywidualna, kursy i wakacje mindfulness

GlobVenture

Medytacja Mindfulness – co, jak i dlaczego?!

Co to jest medytacja mindfulness?

Mindfulness to świadomość obecnej chwili takiej jaka jest. To pełna uważność, życie w teraźniejszości, bycie obecnym tu i teraz wszystkimi zmysłami, nie działanie na autopilocie jak to się dzieje podczas 47% naszego dnia. Mindfulness pomaga zachować spokój emocjonalny, opanowanie, podejmować właściwe decyzje i skoncentrować się. Nasze ego nie pływa dłużej w analizach przeszłości i przyszłości, zamiast tego wyciąga prawidłowe wnioski z tego co już było i w sposób trzeźwy przygotowuje nas na to co może się wydarzyć. Pozostałą energię zachowujemy, dzięki czemu możemy w pełni cieszyć się życiem i obecną chwilą.

Dlaczego warto praktykować mindfulness?

Nasz intelekt, mimo iż jest wspaniały, bardzo często doprowadza nas do skrajnych stanów emocjonalnych, takich jak depresja, lęki, paranoje, ciągły stres i negatywne emocje. Większość z tego, spowodowana jest przez utożsamianie się nas z myślami i nieumiejętność odcięcia się od negatywnych emocji. Uważność i świadoma obecność przywraca nas do obecnej chwili i pokazuje jak wiele z naszych myśli to zwykłe paranoje, a jak piękny świat jest w koło, który tak trudno nam dostrzec. Praktyka mindfulness bezpośrednio przekłada się na:

  • obniżenie stresu,
  • kontrolę nad emocjami,
  • większą pewność siebie,
  • umiejętność docenienia obecnej chwili,
  • umiejętność trzeźwej oceny obecnej chwili,
  • zdrowie psychiczne,
  • funkcjonowanie układu odpornościowego,
  • idzie zdrowie fizyczne,
  • wysoką świadomość własnego ciała,
  • wyostrzenie zmysłów,
  • poprawę pracy mózgu i intelektu,
  • dotlenienie organizmu,
  • redukcja złych nawyków,
  • zwiększenie empatii,
  • leczenie takich chorób jak:
    • depresja,
    • stany lękowe,
    • problemy z koncentracją,
    • problemy ze snem,
  • i niezliczone pozytywy, które aby osiągnąć wystarczy zacząć praktykę mindfulness! Natomiast wypisanie ich wszystkich jest niemożliwe.

Czego uczymy podczas sesji i wyjazdów z medytacją mindfulness?

Zaczynamy od wytłumaczenia zagadnień teoretycznych. Są one związane między innymi z:

  • umysłem i jego pracą (zagrożenia, procesy, instynkty, uwarunkowania itp.)
  • ogólną teorią z zakresu medytacji, jogi, psychologii, filozofii wschodu i zachodu
  • niezbędnymi podstawami jak i zagadnieniami mindfulness dla bardziej zaawansowanych
  • fizjonomią i fizjologią naszego ciała i umysłu
  • chorobami cywilizacyjnymi, takimi jak: depresje, lęki, paranoje, negatywne stany emocjonalne, chorobami psychosomatycznymi, stresem

W części praktycznej wspólnie medytujemy przy użyciu różnych technik jogi (sprawdź co oznacza termin „joga”). Każdą z medytacji tłumaczymy, prowadzimy oraz pokazujemy jak dostosować dalszą praktykę do swoich potrzeb i uwarunkowań. Praktyka odbywa się w formie:

  • medytacja mindfulness w odosobnieniach
  • mindfulness w środowisku domu, pracy, ulicy itp.
  • ćwiczenia fizyczne rozciągające napięcia mięśniowe w formie asan (pozycji) połączone z wykorzystaniem oddechu oraz uważności
  • wykorzystania poszczególnych zmysłów np. dźwięku (muzyka, mantry itp.)
  • obserwacja obiektów wewnętrznych jak i zewnętrznych
  • praca z wieloma zmysłami

Poznasz swoje zmysły i możliwości medytacyjne. Będziesz wiedzieć jaka forma medytacji sprawia Ci trudności, a jaka przynosi ulgę. Jak reaguje Twoje ciało i umysł. Poznając siebie i techniki medytacyjne, dalsza praktyka przyjdzie z łatwością, a ryzyko chorób takich jak depresja, bezsenność czy stany lękowe zostanie zminimalizowane.

Jaki jest cel takiej praktyki?

Stosowanie mindfulness w życiu codziennym, to sprawa banalna, jednak należy o tym pamiętać i wiedzieć jak się za to zabrać. Podczas wspólnych medytacji lepiej zrozumiesz działanie swojego umysłu i ciała, co pozwoli Ci przejąć kontrolę nad własnym życiem w bardzo wysokim stopniu. Poznasz mechanizmy i ćwiczenia, które stosując codziennie, bez większego wysiłku, wpłyną w gigantycznym stopniu na jakość Twojego życia, a co za tym idzie poziom szczęścia i zdrowia zarówno psychicznego jak i fizycznego!

Co dalej?

Rozpocznij z nami praktykę medytacji mindfulness, podczas sesji indywidualnych i wakacji mindfulness – pełna oferta znajduje się TUTAJ!

W między czasie, zajrzyj do naszej Bazy Wiedzy.

lub

Spotkaj się z nami na kawę, poznasz trochę teorii i pomożemy Ci wybrać, która forma treningu będzie dla Ciebie najodpowiedniejsza. Dla bardziej wymagających, organizujemy wyjazdy z jogą & mindfulness dopasowane do potrzeb indywidualnych.


Skontaktuj się!

Dodaj komentarz